גלובליזציה

גלובליזציה- בעבודה זו נדרשנו להסביר לעומק משהו תהליך הגלובליזציה והלוקליזציה ולהסביר אותו בעזרת דוגמאות של חברות, להסביר איך העבודה השפיעה עלינו.

עבודת גלובליזציה- נסטלה וMTV
1)      גלובליזציה היא תהליך שבו העברת המידע היא ללא הגבלה, תודות לטכנולוגיה, וליכולת של אנשים וסחורות לעבור בין מדינות רבות. בעזרת זרימת מידע אנשים נחשפים ליותר מוצרים, המצאות, פטנטים. הגלובליזציה מתרחשת כל הזמן ומשפיעה על מגוון רחב של תחומים, כמו שפה, לבוש, ערכים. הסכנות הן שהתהליך גורם לאבד את הזהות, הייחודיות, שיש לכל מדינה, וכולנו מושפעים אחד מהשני מבלי להישאר נאמנים לתרבות המקומית של עצמנו. המצב שנוצר הוא כך שכל חברת העולם מורכבת ממגוון מצומצם של מרכיבים, כולנו עם אותו סגנון בגדים כיוון שהחנויות הופכות לבינלאומיות, אותן רשתות מזון, אותן רשתות כלי בית, אותם שירים שנשמעים..                               
2)      לוקליזציה הוא תהליך שבו יש התאמה בין מוצר לבין האזור והמקום שבו יימכר לפי האוכלוסייה. כדי שיהיה תואם את  צרכי האוכלוסייה אשר היא מחויבת וצריכה, על מנת שהמוצר יהיה שמיש במקומות אלו. למשל, תרגום של תוכנות כדי להקל על שימוש בארצות אחרות, אוכל כשר לאוכלוסייה יהודית, תרגום סרטים וסדרות, טעמים שתואמים את העדה, מוצרים שמתאימים לחג ומנהגים של קבוצת אנשים.
3)      אני בחרתי בחברת המזון והמשקאות "נסטלה". החברה "נסטלה" נוסדה בשנת 1866 בשוויץ. היא בין 60 החברות המסחריות הכי גדולות בכל העולם. נכסיה מוערכים בשווי של קרוב  ל 150 מיליארד דולר. תאגיד "נסטלה" מוכר מוצרים רבים כולל: מזון לתינוקות, מים בבקבוקים, דגני בוקר, קפה, קונפיטורות, מוצרי חלב, גלידה, מזון לחיות מחמד, וחטיפים.  הגלובליזציה באה לידי ביטוי כיוון שחברת "נסטלה" מוכרת במגוון ארצות עצום, ומתפרסמת בכל העולם, ויש בבעלותיה עוד מספר חברות כמו "לוריאל", שהיא חברת הקוסמטיקה הגדולה בעולם, כך שחלק גדול באוכלוסייה משתמש באחד ממוצרי החברה וחשוף אליהם.
4)      "נסטלה" חברה מצליחה ורווחית מאוד, פועלת ומוכרת בישראל בשיתוף פעולה עם חברת "אסם", וביחד הן שומרות על הסכם שחתמו ומשגשגות בארץ. החברה עברה לוקליזציה כיוון שבשיתוף הפעולה שלה עם חברת אסם, שמחזיקה ברב שוק מכירות המזון בישראל, הן מייצרות מזון התואם את הצרכן הישראלי. דוגמה לכך היא למשל, גלידות פרווה שמייצרת "נסטלה", כדי שהצרכן שומר הכשרות בישראל יוכל להשתמש וליהנות מהמוצר.
5)      א. אני בחרתי בערוץ המוסיקה MTV הישראלי. הוא ערוץ לוקלי.  הערוץ משמיע ברובו מוזיקה לועזית, אך משלב גם מעט מוזיקה עברית, ובנוסף גם חידונים וטריוויות ופרסומות בעברית.
ב. ערוץ הMTV עבר גלוקליזציה, כיוון שהוא ערוץ בינלאומי, שמשמיע את השירים הכי מוכרים, חדשים ומושמעים.  בישראל, פתחו גם ערוץ ישראלי שלו. הוא מכיל פרסומות בעברית, שאלונים, מנחים בעברית לתוכניות מסוימות, שירים ישראליים, רכילות הקשורה לישראל ואף אתר שלם שכולו בעברית.
הדבר עוזר על מנת שהקהל הישראלי יוכל להתחבר יותר בקלות לסוג המוזיקה והתרבות המשודרת, ולהעלות את העניין, הרייטינג והשימוש בערוץ בעזרת שימוש בדברים הקרובים יותר לתרבות בארץ, כמו השפה.
בנוסף, התהליך עוזר גם לזמרים, כיון שכך שהשירים שלהם מושמעים ביותר מדינות, כך גם אפשרויות הפרסום, הרחבת מסעי ההופעות, מספר ההשמעות והצפיות גבוה יותר, יותר התעניינות ברכילות, יותר קהל מעריצים.


6)      הנושאים שחקרתי השפיעו עליי כיוון שבחיפושים אחר חברות המייבאות לארץ, ומוצרים הנמכרים בארץ, גיליתי שמספר החברות ששולטות הוא קטן, ובעצם רב חברות הענק לוקחות חלק גם בעוד חברות אחרות.
בנוסף, הופעתי לגלות עד כמה גבוהים הרווחים השנתיים של החברות, והעבודה גרמה לי לשים לב על הרבה חברות שייצרו מוצרים כדי שיהיו יותר פופולאריים ושמישים לחברה הישראלית.  בנוסף, הנושא עורר אצלי את המודעות לכך שכל החברה שלנו מושפעת מאותם גורמים ולכן נהפכת ליותר דומה אחת לשנייה, ומאבדת את המיוחדות שלה, ושלמרות כל היתרונות הקיימים בטכנולוגיה הרבה שמתפתחת כל הזמן וסובבת את כולנו, יש הרבה חסרונות בכך שהכל מתפשט במהירות והייחודיות יורדת.

חשוב שנהיה מודעים לתופעת התהליך ולשינוי שזה יוצר בחברה. כולנו חשופים בלי הפסקה למידע שקורה גם במרחק עצום מאיתנו ויש לנו יכולות ואפשרויות אינסופיות תודות לטכנולוגיה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שער עיתון של בית הספר

קצת עליי

עבודת סאטירה